20 Ağustos 2013 Salı

AŞKIN MEALİ (YUSUF İLE ZÜLEYHA)/ SİNAN YAĞMUR

Kitabın arka kapak yazısı "Kuyu, Zindan, Dünya, Ahiret" diye başlıyor. Bence oraya birde "Vefa" eklenmeli diye düşünüyorum. Yusuf ile Züleyha'nın hikayesi belki de çoğumuz tarafından biliniyor, fakat ben bir de Sinan Yağmur'dan dinlemek istedim. Daha önce "Tennure ve Ateş" adlı kitabını okuduğum yazarın anlatımı hoşuma gitmişti. Bu kitabında daha farklı bir üslup kullanan yazar, kelimelerini şiirin inceliğinde seçerek kullanmış. Bence bir çırpıda severek okunacak bir kitap.
" Dur! Gitme! Ağla Züleyha! Sen ağladıkça çöllere yağmur duası bırakır melekler! Anladım. Vuslatın aslı hasretmiş. Öğrendim. Her hasret bir hicrete bedelmiş. Bildim. Herkesin hicreti kendi içindeymiş. Şimdi ben hicretimi yaşarken bedelini de ödüyorum. Sana da bana da susmak düştü. Susalım. Rabbim göz verdin; gözyaşı da ver ki, Yusuf'u bulmuşken yitirmiş Züleyha için ağlayalım..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder