13 Aralık 2015 Pazar

OTOMATİK PORTAKAL'I OKUDUNUZ MU?



"Tüm hayvanların en zekisi iyiliğin ne demek olduğunu bilen insanoğluna sistematik bir baskı uygulayarak onu otomatik işleyen bir makine haline getirenler kılıç kadar keskin olan kalemimle saldırmaktan başka hiçbir şey yapamıyorum..." diyor yazar. 

Türkiye İş Bankası yayınlarından çıkan kitap geceleyin sokaklarda
tehlike saçan dört kişilik bir çetenin daha sonra kendi aralarında liderlik konusu yüzünden ters düşerek Alex'i polise yakalatmalarını ve Alex'in cezaevinde zihin yapısının değiştirilerek tekrar toplum içine salınmanı ve sonrasını anlatıyor.

Yazar Anthony Burgess özgür iradeyi irdelemiş. İnsan psikolojisi ve zihni üzerinde baskı yapılabilir mi, iyilik ve kötülük kavramları nedir ve bu kavramların "görelik"lerini, gücün ne olduğunu ve toplum- birey ilişkisini çok güzel bir dille anlatmış. 1960'li yılları anlatan kitap 1971'de sinema filmine uyarlanmış ve kült film klasikleri arasına girmiştir. 

 Kitabın ilk sayfalarında biraz irkildim ve "Bu kitap bana göre mi acaba?" diye düşündüm. Ama kitabı bırakmadım da. Dili son zamanlarda okuduğum kitaplar içinde en iyisi diyebilirim. Akıcı ve sürükleyici. Çevirisi mükemmel olmuş. Okuyacağınız kitaplar arasına hemen alın derim. İyi okumalar...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder