1 Mayıs 2017 Pazartesi

MUTLU OLMA IHTIMALIMIZ/ FREUD`U OKUDUNUZ MU?

                       Okuduğum son kitabım psikanalik kuramın babası, "Freud'u tanımıyorum ama tanımak istiyorum fakat hiç zamanın yok, kısa yoldan tanımak mümkün mü?" diyenler için. Neden kitabın adı "Mutlu Olma İhtimalimiz"
konulmuş bilmiyorum. Belki de kitap Freud'un öğreti niteliğindeki satırlarını içerdiği ve bu öğretilerde bizi sandıklarımızın aksine ters köşe yaptığı için olabilir ya da hayatı bilimle açıklayabilen Freud'umuz hayat gerçekliğinde mutluluğa yer olmadığını düşünmüştür kim bilir? Neden, merak ettim doğrusu? Şu anda kafamın içinden bir sürü şey geçiyor ama bilmem bunlar doğru mudur?
                 Neyse asıl konumuza gelelim. Kitap Zeplin Düşünce Yayınevinden çıkmış. Bendeki 6. baskısını yaptığına göre çok satılıyor. Baya ilgi görüyor demek ki. Kitap gerçekten bu bilim insanı tanımak için bir giriş niteliğinde. Freud'un tüm eserlerinden derlenerek oluşturulmuş bu eser için fazla zaman ayırmanıza gerek yok. Yatağınızın baş ucunda durabilecek ve her zaman açıp açıp okuyabileceğiniz bir kitap. Ayrıca bir zaman azırmanıza gerek yok, her okumak istediğinizde sizi yormadan sıkmadan kendini okutturan bir eser olmuş. Ben okurken çok dinlendim. Bazı kitaplar vardır, okunduktan sonra bir rafa kaldırırsınızve bir daha uzun zaman belki de bir daha hiç elinize almazsınız, işte bu o kitaplardan değil. Her zaman evin bir yerlerinde karşınıza çıkabilecek, ortalıkta gezebilecek kitaplardan olmuş.Çerez tadında... 
İyi okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder