3 Kasım 2016 Perşembe

GÖĞÜ DELEN ADAM/ ERICH SCHEURMANN'I OKUDUNUY MU?

                          
                             Ah bu benim vicdanım! Ne geldiyse başıma onun yüzünden geldi.Yazmayacaktım ama yine dayanamadım. Oturdum bozuk bilgisayarın başına yine yazıyorum işte...Bu kitap benim gözdelerim arasına girdi. Çeviri olmasına rağmen dili oldukça sade ve akıcı. Bir günde okunabilecek kıvamda. Peki, ne anlatıyor bu kitap? Bu kitap bize, bizi anlatıyor. Siz de okurken ben bunları biliyorum zaten diyeceksiniz ama kapalı kaldığınız çemberin içinden çıkamadığınızı ve belki de hiç çıkamayacağınızı göreceksiniz.

                             Çok uzun yazmak istemiyorum bilgisayarım her an her şeyi silebilir. Yazarımız başına gelen türlü olaylar sonucunda belki de mecbur kalarak misyonerlik amacıyla medeniyetin uğramadığı yerlerden olan Samoa'ya gidiyor ve daha önce bir müddet Avrupa'da kalıp gözlem yapan kabile reisi Tuiavii'nin teknoloji ve medeniyetin insanlara neler getirdiğini ve onlara olan etkisini içeren düşüncelerini kaleme alıyor. Bu notları daha sonra kitap haline getiriyor ve bu kadar ses getireceğini düşünmeden yayımlıyor.

                        Papalagi "göğü delen adam" anlamına geliyor. Ufukta beliren beyaz yelkenliyi beyaz bir delik olarak görüyor yerliler ve içinden beyaz adamın çıkmasıyla ona bu adı veriyorlar.
 İçeriği hakkında daha fazla ayrıntı vermek istemiyorum. Bolca altının çizilebileceği  cümlelerin olduğu bir iç ses bu kitap.
                                                  Keyifli okumalar diliyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder