20 Ekim 2016 Perşembe

CANAN TAN / PEMBE VE YUSUF`U OKUDUNUZ MU?

                 Yaşamda ezenleri,ezilenleri,umudun ne olduğunu,bekleyişi, sabrı, gerçekten kardeş olanları ve de olabilenleri anlatan bir solukluk kitap
...


                 Pembe ve Yusuf´u geçen sene almıştım. Kısmet bu seneye imiş. Yeni okuma fırsatı bulabildim.2014 yılında Dogan Kitap`tan basılan kitap anlatımı ile tam bir Canan Tan klasiği.
Konusu ülke olarak malesef hala yaşanan ve  utanc verici olan Töre cinayetleri. Yazar kitabın arka kapağında,

                                     Ne benim sözüm geçer bu iklimde ne de senin
                                    Böyle gelmiş böyle gider son söz TÖRE'nin 

 diyerek bize konusu hakkında ip ucu vermiş. Fakat ben anlamamıştm o da arı mesele. :) Sanırım arka   kapak okuma alışkanlığımın olmamasından...
 
               Üslubu yalın ve çok akıcı. Bence bu kitap yolculuk sırasında okunabileceklerden. Sürükleyici olması nedeniyle yolun nasıl bittiğini ya da bir bekleme salonunda sizi içine alarak  zamanın nasıl geçtiğini  anlamayacaksınız.
Kitap baştan sona kadar çok güzel ama sanki sonu daha farklı olmalıydı gibi geldi. Üçüncü bölümü haddim olmadan söylüyorum yazar farklı bağlayabilirdi bana bazı anlatımlar gereksiz geldi. Tabi bu benim düşüncem siz okuduğunuzda nasıl bir fikre sahip olursunuz bilemem, fakat bu bölümde Türk sanat müziği hakkında genel bilgiye sahip olablirsiniz bu anlamda çok yararlı.

               Yaşamda ezenleri,ezilenleri,umudun ne olduğunu,bekleyişi, sabrı, gerçekten kardeş olanları ve de olabilenleri anlatan bir solukluk kitap...
İyi okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder